جنگ - آوارگی - زندگی

در حال وبگردی، به صفحه  زیر برخوردم،


در جست‌وجوی ردپای زندگی لهستانی‌ها در ایران/ پولونیا؛ کافه‌ای که جنگ آن را زایید


سالها پیش در یکی از فیلمهای ساخته شده توسط کارگردانی ایرانی، دیده بودم که جمعی لهستانی، پس از آغاز جنگ دوم جهانی، ایران را به عنوان پناهگاه خویش برمیگزینند در حالی که در تاریخ معاصر ایران کمتر ردی از آن دیده میشود.

در این سالها  اتفاقات عجیبی در ایران رخ داد،

سالهایی که کشور دوباره در مسیر تجربه دموکراسی قرار گرفت،

سالهای حزب توده، جبهه ملی، مصدق، کاشانی، رزم آرا، کسروی، نواب و ...

سالهایی غریب که انگار در هزارتوی تاریخ این مملکت به عمد فراموش شده و کمتر در موردش حرفی زده میشود

سالهایی که حتی با یادآوری آن دچار نوعی حالت وهم و درماندگی میشوم.

سالهایی که انگار باید فراموششان کنیم، مثل یک ننگ ابدی یا بدنامی!!!

امیدوارم روزی نور بر این تاریکخانه تاریخ ایران تابانده شود و بسیاری از ابهامات آن برطرف شود.





نظرات 7 + ارسال نظر
خرید اینترنتی جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:40 ب.ظ http://javanbazar.com

سلام دوست و همکار عزیزم سایت بسیار خوب و عالی دارید
و اگر ازش پشتیبانی بیشتری کنید خیلی عالیتر میشه.
دوست عزیزم من مایل به تبادل لینک با شما هستم
همکار عزیزم در صورتی که با تبادل لینک موافق هستید حتما به سایت من که سایت خودتون هست تشریف بیاورید
و بگید با چه نامی لینکتون کنم و اگر مایل به تبادل لینک بودید من را با عنوان

خرید اینترنتی

لینک کنید.

هم اکنون سایت من (رتبه در گوگل 3) . خوشحال میشوم به سایت من یک سری بزنید و نظر زیبا تون را بگید

هم اکنون آمار روزانه سایت من بین 2000 تا 3000 هست.

http://javanbazar.com

منتظر نظر زیباتون هستم. یادت نره حتما بیا...

iman جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:53 ب.ظ http://game-android.ir

سلام ممنون میشم منو با اسم دانلود بازی آندروید لینک کنی و خبر بدی لینکت کنم

همیار بلاگ اسکای جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:44 ب.ظ http://blogchi.ir

سلام دوست عزیز

اگر مایل به فعال و استفاده از امکانات جدید بلاگ اسکای هستید با ما همراه باشید.
نظرسنجی، ابر برچسب ها، لایک مطالب، نمایش نظرات در ادامه مطالب، امتیاز دهی به نظرات و ...
سفارش تغییر و ویرایش قالب های بلاگ اسکای نیز پذیرفته می شود.
منتظر حضورتان هستیم.

همیار بلاگ اسکای

افسانه جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:06 ب.ظ http://gtale.blogsky.com/

بـــه "تدبیرش" اعتماد کـــــن..

بـــه "حـکمتش" دل بســـپار...

بـــه او "تـوکــــــــــــل" کـــــن...

و ...

بـــه سمت او "قدمـے بردار".

سودابه جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:06 ب.ظ http://aghagi.persianblog.ir

سلام.خیلی ممنون ازتون.عید شما هم مبارک.آدرس صفحه تونو نداشتم .تو وبلاگ یکی از دوستان پیدا کردم.خوشحالم که هنوز می نویسین و خوب هم می نویسین.

زهرا شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:29 ب.ظ

تاریخ را هم گلچین شده به خوردمان میدهند...ناقص و تحریف شده..
در انتخاب و خواندن کتب و دست نوشته های تاریخی باید خیلی دقت شود و مستند ترینش انتخاب شود...
همین "تاریخ مشروطه ایران"احمد کسروی کتاب خوبیست...

همسایه دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:48 ب.ظ

سلام.امروز 28 مرداد بود. دیشب مستند بی بی سی را می دیدم...روزهای اخر آن مرد...تکیده...تنها... اما مثل یک مرد.... خدا رحمتش کند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد